نوشته شده توسط : jvnproc

تحصیل پزشکی (آموزش پزشک شدن) در انگلستان یکی از بهترین گزینه ها برای پذیرش دانشجویان بین المللی با نمرات بالا و با انگیزه می باشد. پذیرش در دانشکده های پزشکی در انگلستان بسیار رقابتی است و اکثر دانشجویان بین المللی ابتدا باید دوره یک ساله پزشکی را دنبال کنند.

تحصیل پزشکی در انگلستان توسط بسیاری از مدارس به عنوان برنامه 6 ساله برای پزشکی و برنامه 5 ساله برای دندانپزشکی و داروسازی سازماندهی می شود. برنامه های پزشکی ورودی فارغ التحصیلان برای دانشجویان فارغ التحصیل که آرزوی دکتر شدن دارند در دسترس است.

همچنین درمورد تحصیل در رشته پزشکی عمومی در آمریکا، بیشتر بدانید.

آموزش پزشک شدن در انگلستان

آموزش پزشک شدن در انگلستان یکی از دوره های آموزشی طولانی مدت است و ممکن است 10 سال یا بیشتر طول بکشد تا متخصص یا پزشک عمومی شوید. پس از 6 سال تحصیل پزشکی اولیه در انگلستان، پزشکان فردا هنوز مراحلی را برای گذراندن دارند: برنامه پایه، تخصص، پزشک عمومی و آموزش های دوره ای.

آموزش پزشک شدن در انگلستان:

آموزش پزشکی شامل چندین مرحله مرتبط است که عبارتند از:

تحصیل در مقطع کارشناسی پزشکی: برنامه 6 ساله پزشکی اولیه دوره تحصیل در دانشکده پزشکی (ضمیمه دانشگاه) با قرارگیری بالینی در بیمارستان و محیط های اجتماعی.

برنامه بنیاد: برنامه پزشکی دو ساله، دوره ای که تمام فارغ التحصیلان پزشکی بریتانیا باید قبل از ادامه آموزش آن را انجام دهند (این امکان وجود دارد که پس از آموزش پایه، دوره آموزشی را ترک کرده و برای یک پست استخدام شده محلی، مانند یک پست اعتماد، درخواست دهید).

همه چیز را در زمینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در انگلیس بدانید.

تخصص، پزشک عمومی (GP) و دوره آموزشی: پزشکان برای تخصص در هر دو بخش عمومی یا تخصصی آموزش می بینند. طول دوره و ماهیت دوره آموزشی به حوزه شغلی/تخصصی که پزشک می خواهد در آن کار کند بستگی دارد. برخی از تخصص ها برنامه های اجرا شده هستند، برخی دیگر با آموزش اصلی شروع می شوند.

علم پزشکی به سرعت ارزیابی می‌شود و انتظار می‌رود که پزشکان از طریق پیشرفت حرفه‌ای مستمر، در جریان پیشرفت‌های تخصص خود باشند.

انگلستان

بریتانیا یا بریتانیا نام کوتاه پادشاهی بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی است. بریتانیا یک اتحادیه سیاسی است که از چهار کشور انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی تشکیل شده است. انگلستان، اسکاتلند و ولز جزیره بریتانیای کبیر را که درست در سواحل شمال غربی قاره اروپا قرار دارد، به اشتراک می گذارند. کشور چهارم، ایرلند شمالی، بخشی از جزیره دیگری است که بین ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند، یک کشور مستقل، در جنوب تقسیم شده است. دانشجوی پزشکی می تواند تحصیل در رشته پزشکی یا آموزش پزشکی را در یک کل انگلستان انتخاب کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد تحصیل در رشته های پزشکی در اروپا بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

تحصیل پزشکی در انگلستان: کاربرد

برای درخواست آموزش مدیاکل برای پزشک شدن در انگلستان، دانشجوی احتمالی باید نمرات عالی دبیرستان را داشته باشد و ثابت کند که قلب خود را معطوف تحصیل و کار در رشته پزشکی کرده است. استاندارد آکادمیک مورد نیاز برای برنامه لیسانس پزشکی در انگلستان 3 در سطح A یا IB 38 یا معادل آن، بیانیه شخصی خوب و مصاحبه است. مدرک اول قوی و سابقه شغلی موفق برای تحصیلات تکمیلی پزشکی مورد نیاز است.

تجربه کاری یک روز در هفته در بیمارستان، خانه مراقبت، آسایشگاه یا سایر محیط های مراقبتی، درک خوب خدمات بهداشت ملی و نحوه عملکرد آن نیز برای متقاضیان بین المللی بسیار مهم است که توسط دانشگاه های پزشکی انگلستان بسیار قدردانی می شود.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد تحصیل در خارج از کشو و اخذ بورسیه تحصیلی به سایت مدی استادی مراجعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.



:: موضوعات مرتبط: مهاجرت , ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jvnproc

دانشکده پزشکی دانشگاه نیکوزیا در قبرس دارای دو مدرک پزشکی 6 ساله ورودی و MBBS 4 ساله فارغ التحصیل (با همکاری دانشگاه سنت جورج لندن) به زبان انگلیسی است.

برنامه پزشکی ورودی در مقطع کارشناسی

مدرک 6 ساله پزشکی دانشگاه نیکوزیا در اکتبر 2014 به زبان انگلیسی آغاز شده است. این برنامه منجر به صلاحیت دکترای پزشکی (MD) برابر با مدرک لیسانس پزشکی، مدرک لیسانس جراحی (BMBS) می شود که توسط دانشگاه نیکوزیا اعطا می شود و به آنها اجازه ورود به برنامه های رزیدنتی را می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ ویزای تحصیلی رشته های علوم پزشکی بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

برنامه 6 ساله پزشکی در مقطع کارشناسی دانشگاه نیکوزیا تعدادی روش تدریس از جمله یادگیری مبتنی بر مورد، سخنرانی های سنتی، تمرین بالینی یکپارچه و غیره را به کار می گیرد. دانشجویان از سال دوم (پیوست های بالینی جامعه)، چرخش بالینی در سال پنجم و ششم در بیمارستان های آموزشی در قبرس با امکان چرخش در خارج از کشور.

شرایط پذیرش برای مدرک پزشکی 6 ساله ورودی لیسانس

نتایج خوب دبیرستان (سطح A، BI، لیسانس یا معادل)، و نمرات خوب در زیست شناسی به علاوه شیمی، فیزیک یا ریاضی.

گواهی بین المللی زبان انگلیسی به رسمیت شناخته شده؛

بیانیه شخصی که به زبان انگلیسی نوشته شده است، که شامل انگیزه کاندید برای تبدیل شدن به یک پزشک و اقداماتی که آنها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این حرفه انجام داده اند، باشد.

مصاحبه شخصی به صورت حضوری یا اسکایپ.

داوطلبانی که دارای مدرک لیسانس در رشته های مرتبط با پزشکی هستند می توانند برای پذیرش در سال اول دوره در نظر گرفته شوند.

شهریه و هزینه های برنامه پزشکی 6 ساله:

شهریه سالانه برای دوره 6 ساله پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه نیکوزیا در قبرس 18000 یورو برای 3 سال اول و 22000 یورو برای 3 سال آخر است.

همه چیز را در مورد شرایط و نکات تحصیل رشته پزشکی در مقطع دکترا بدانید.

برنامه پزشکی ورودی فارغ التحصیلان

برنامه 4 ساله ورود به تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیکوزیا اولین برنامه پزشکی در قبرس است که در سال 2000 با همکاری دانشگاه سنت جورج لندن راه اندازی شد.

دوره 4 ساله فارغ التحصیلی دانشگاه نیکوزیا متقاضیان فارغ التحصیلی را جذب می کند که قبلاً مدرک داشته اند و زندگی در خارج از آموزش و پرورش را تجربه کرده اند و در سراسر بریتانیا به عنوان یک پیشگام، مبتکر و پیشرو شناخته شده است.

سنت جورج اولین دانشکده پزشکی در بریتانیا بود که یک برنامه ورودی فارغ التحصیلی در رشته پزشکی ارائه کرد و تنها دانشکده پزشکی مستقل در آن کشور است.

دو سال اول دوره در قبرس برگزار می شود، دو سال آخر در بیمارستان های پیشرفته مانند بیمارستان سوئد میثاق در شیکاگو و مرکز پزشکی شبا در تل آویو. دانش‌آموزان با مدرک از دانشکده پزشکی بیمارستان سنت جورج، یکی از کالج‌های دانشگاه لندن، فارغ‌التحصیل خواهند شد.

درمورد رشته های پزشکی و پیراپزشکی در برترین دانشگاه های امریکا، بیشتر بدانید.

این دوره اخیراً توسط شورای پزشکی عمومی انگلستان تأیید شده است، و ستایش ویژه ای برای ارزیابی، قوانین پزشکی و اخلاق و آموزش مهارت های ارتباطی داده شده است.

مدرک MBBS به شما امکان می دهد تا به ثبت نام موقت با مجوز فعالیت در شورای پزشکی عمومی بریتانیا دسترسی داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و سایر زمینه های مرتبط با مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور می‌توانید به سایت خوب مدی استادی مراجعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.



:: موضوعات مرتبط: مهاجرت , ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jvnproc

آزمون پذیرش بین‌المللی پزشکی (IMAT) توسط تعدادی از دانشگاه‌های ایتالیا برای ورود به رشته‌های پزشکی، جراحی و دوره‌های مرتبط با مدرک تحصیلی به زبان انگلیسی استفاده می‌شود. این آزمون توسط وزارت آموزش ایتالیا (MIUR) و با همکاری سرویس تست پذیرش ارزیابی کمبریج ایجاد شده است. این آزمون به‌عنوان مدل انگلیسی آزمون پذیرش ایتالیایی که قبلاً برای ورود به دوره‌هایی که به زبان ایتالیایی تدریس می‌شوند استفاده می‌شده است و در حال حاضر در ماه آوریل برای پذیرش در ماه اکتبر گرفته می‌شود.

آزمون IMAT به صورت چند انتخابی سازماندهی شده است و به 2 بخش تقسیم می شود:

مهارت های تفکر (تفکر انتقادی و حل مسئله)، 30 سوال چند گزینه ای.

دانش علمی شامل زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی، 30 سوال چند گزینه ای;

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در رشته های پزشکی در اروپا بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

داوطلبان در مجموع 90 دقیقه برای تکمیل آزمون فرصت دارند. تمام سوالات دارای پنج گزینه هستند که یکی از آنها صحیح است. پاسخ صحیح 1.5 امتیاز، پاسخ خالی 0 امتیاز و پاسخ اشتباه 0.4 امتیاز از نمره نهایی کم می کند. حداقل 20 امتیاز توسط MIUR برای قرار گرفتن در لیست رتبه بندی نهایی تعیین شد. یک امتیاز کلی گزارش شده است (MAX=90 امتیاز)، همراه با یک امتیاز در هر بخش.

همه چیز را درمورد تحصیل پزشکی عمومی در انگلیس بدانید.

IMAT یکی از 3 آزمون پذیرش برای مطالعات پزشکی و مراقبت های بهداشتی (BMAT، IMAT و OET) است.

BMAT: آزمون پذیرش زیست پزشکی توسط دانشگاه های بریتانیا و خارج از کشور برای ورود به دوره های پزشکی، دامپزشکی و علوم زیست پزشکی استفاده می شود و در واقع در ماه نوامبر برای پذیرش در اکتبر آینده برگزار می شود.

OET: آزمون زبان انگلیسی شغلی یک آزمون زبان برای پزشکان سلامت (دندانپزشکی، رژیم غذایی، پزشکی، پرستاری، کاردرمانی، بینایی سنجی، داروسازی، فیزیوتراپی، پا، رادیوگرافی، آسیب شناسی گفتار و علوم دامپزشکی) است که مایل به ثبت نام برای انجام حرفه خود در یک کشور انگلیسی زبان است و مهارت زبان انگلیسی را با تاکید بر ارتباطات در محیط های پزشکی و بهداشتی واقعی ارزیابی می کند.

درمورد تحصیل پرستاری در انگلیس بیشتر بدانید.

IMAT موضوعات مشابه BMAT را پوشش می دهد، به استثنای بخش مقاله که بخشی از BMAT است. برای آماده شدن برای IMAT، دانش آموز می تواند از همان موادی که برای BMAT استفاده می شود استفاده کند. علاوه بر این، یک شرکت پیشرو ایتالیایی در آماده سازی برای پذیرش اخیراً دو کتاب تمرین جدید برای IMAT (کتاب های توصیه شده در مورد تفکر انتقادی و حل مسئله، زیست شناسی، شیمی، ریاضیات: تئوری و تمرین) منتشر کرده است. برای کسانی که نیاز به بررسی سطح انگلیسی خود و یا اطلاعات بیشتر در مورد IMAT دارند، همچنین می‌توانند با My School Italy (یک مرکز آزمون گواهی شده کمبریج برای تمام امتحانات SELT و ESOL که توسط دپارتمان انگلیسی دانشگاه کمبریج و شرکای شورای بریتانیا برگزار می‌شود تماس بگیرند. آیلتس). نمونه ای از نمونه IMATIMAt 2014.pdf و دستورالعمل ها نیز مفید هستند حتی اگر جایگزین مراکز تخصصی نشوند.

منبع: https://medistudy.ir/



:: موضوعات مرتبط: مهاجرت , ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jvnproc

رقابت برای ورود به دانشکده پزشکی در کانادا بسیار شدید است، بنابراین مهم است که متقاضیان اطمینان حاصل کنند که شرایط ورود هر دانشکده پزشکی را که برای آن درخواست می کنند، به طور کامل برآورده می کنند. مدرک دبیرستان متقاضی و در نهایت نوع مدرک لیسانس پیش پزشکی و مؤسسه تحصیلی نباید مانع از درخواست برای هیچ دانشکده پزشکی شود، مشروط بر اینکه تمام پیش نیازهای تحصیلی یک دانشگاه مشخص باشد. نه تنها متقاضیان باید برای برآوردن تمام پیش نیازهای تحصیلی برنامه ریزی کنند، بلکه رعایت تمام تاریخ های مهلت نیز مهم است. به طور کلی، یک درخواست یا مستندات در صورت دریافت پس از مهلت مقرر نادیده گرفته می شود. پرونده های ناقص درخواست ارزیابی و رد می شوند.

دوره پزشکی در کانادا 3 تا 5 سال بسته به دانشگاه و سابقه هر دانشجو می باشد. برای برنامه تحصیلی 5 ساله پزشکی در کانادا، سال اول سال مقدماتی است و برای آن دسته از دانشجویان بدون مدرک لیسانس در علوم مناسب طراحی شده است. برای شرکت در برنامه 4 ساله پزشکی، دانشجو باید دارای مدرک لیسانس در زیست شناسی یا سایر رشته های مناسب باشد.

همه چیز را در زمینه تحصیل دندانپزشکی در آمریکا بدانید.

حتی اگر کانادا دارای 17 دانشگاه پزشکی باشد که برنامه های پزشکی (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و غیره) را به زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه می دهند، تحصیل پزشکی در کانادا در یکی از رقابتی ترین دانشگاه های جهان باقی می ماند. تنها 15 درصد از دانش آموزان کانادایی پیش از دوره پزشکی در دانشکده پزشکی در کانادا پذیرش می شوند. برای دستیابی به اهداف دکتر شدن، اکثر دانشجویان کانادایی پزشکی را در خارج از کشور در کارائیب، اروپای شرقی و جاهای دیگر انتخاب کردند.

اکثر دانشکده های پزشکی به آزمون پذیرش کالج پزشکی (MCAT) نیاز دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل دندانپزشکی در کانادا بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

آزمون پذیرش کالج پزشکی (MCAT)

MCAT یک آزمون استاندارد و چند گزینه ای است که برای ارزیابی مهارت های حل مسئله، تفکر انتقادی و نوشتن، علاوه بر دانش آزمون شونده از مفاهیم علمی و اصول پیش نیاز مطالعه پزشکی طراحی شده است.

این آزمون از چهار بخش آزمون تشکیل شده است: بخش‌های استدلال کلامی، علوم فیزیکی و علوم زیستی شامل سؤالات چند گزینه‌ای هستند و امتیازات از حداقل 1 تا حداکثر 15 برای هر بخش متغیر است. بخش Writing Sample شامل دو مقاله است و نمره کل از J کم تا T بالا متغیر است.

همچنین در زمینه تحصیل دندانپزشکی در اروپا همه چیز را بدانید.

آزمون کامپیوتری در مراکز آزمون مستقر در کانادا، ایالات متحده و خارج از کشور انجام می شود. برای اطلاع از تاریخ ها و مکان ها به وب سایت مراجعه کنید. طول کل روز آزمون تقریباً چهار ساعت و نیم است. هزینه آزمون معمولی 270 دلار از بودجه ایالات متحده برای تاریخ های آزمون 2013 بود.

درمورد شرایط لازم برای تحصیل در رشته پزشکی بیشتر بدانید.

تحصیل پزشکی در خارج از کشور - دانشجویان پزشکی فورق در کانادا

دانشجویان بین المللی پزشکی که قصد ورود به دانشگاه پزشکی در کانادا را دارند باید به خاطر داشته باشند که همه دانشکده های پزشکی درخواست های دانشجویان خارجی را نمی پذیرند. برعکس، برخی از دانشکده‌های پزشکی قراردادهایی با دولت‌ها یا مؤسسات خارجی برای پذیرش درخواست‌ها برای موقعیت‌های فوق‌العاده دارند. شرایط پذیرش ممکن است مستلزم این باشد که کل هزینه تحصیل پزشکی به دانشکده پزشکی پرداخت شود، دانشجو برای آموزش پس از MD (رزیدنتی) در کانادا درخواست نخواهد داد و این فارغ التحصیلان برای طبابت به کشورهای مبدأ خود باز خواهند گشت.



:: موضوعات مرتبط: مهاجرت , ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jvnproc

طبق قوانین فرانسه، هر دانشجوی خارجی که مایل به تحصیل در فرانسه است باید بتواند ثابت کند که منابع کافی برای تامین هزینه های زندگی بدون کار کردن، حداقل 615 یورو در ماه (7318 یورو در سال) دارد. این در واقع حداقل چیزی است. مقدار پولی که احتمالاً برای یک ماه به آن نیاز دارید، نزدیک به 700-850 یورو در خارج از پاریس و 1100 یورو در پاریس است، جایی که اجاره بها بالاتر است، بدون توجه به هزینه های اضافی که برای ماه اول نیاز دارید. مجموع آن ماه بیشتر از 1700 یورو می شود.

شهریه دانشگاه در فرانسه

مؤسسات عمومی: طبق آژانس فرانسوی برای ترویج آموزش عالی (Agence Française pour la Promotion de l'Enseignement Supérieur)، پردیس فرانسه، مبالغ شهریه سالانه زیر برای سال تحصیلی 2012-2013 تعیین شده است:

181 یورو برای دانشجویان مقطع کارشناسی؛

250 یورو برای دانشجویان فوق لیسانس؛

380 یورو برای دانشجویان PHD

596 یورو برای دانشجویان دانشکده های مهندسی؛

درمورد تحصیل پزشکی عمومی در انگلیس بیشتر بدانید.

با توجه به شهریه‌ها، سیستم دانشگاه‌های فرانسه با اکثر سیستم‌های دانشگاهی در اروپا کاملاً متفاوت است: دولت (مودیان مالیات) هزینه‌های آموزش آموزشی دانشجویان فرانسوی و بین‌المللی را پرداخت می‌کند.

هزینه پذیرش در هر سال تحصیلی توسط دولت فرانسه تعیین می شود. بنابراین هزینه های پذیرش در هر دانشگاه و برای همه یکسان است.

ممکن است هزینه های اضافی برای خدمات خاص ارزیابی شود. هزینه ثبت نام در موسسات خصوصی به خصوص در مورد مدارس بازرگانی بالاتر است و از 3000 تا 10000 یورو متغیر است. یا حتی بیشتر.

مزایای دانشجویی در فرانسه

دانشجویان در فرانسه در مورد غذا و محل اقامت، سفر، تحصیل، تحصیل و سرگرمی از نرخ های ترجیحی متنوعی برخوردار می شوند، از جمله موارد زیر:

تالارهای اقامتی دانشگاه و رستوران ها

حمل و نقل عمومی

کتابخانه ها

سینماها و موزه ها

هزینه های ماهانه دانشجویی در فرانسه

همه چیز را درمورد تحصیل دندانپزشکی در اروپا بدانید.

CNOUS ("مرکز ملی فرانسه برای امور دانشگاه ها و مدارس") بودجه زیر را برای یک دانش آموز مجرد که در سالن های اقامت زندگی نمی کند برآورد کرده است:

اجاره (شامل هزینه های اضافی) 300-400 یورو

غذا 230 یورو

حمل و نقل 35 یورو

نگهداری 35 یورو

تجهیزات دانشگاه 50 یورو

فرهنگ 45 یورو

اوقات فراغت 30 یورو

کل ماهانه 725-825 یورو برآورد شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در رشته پزشکی بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید taxe d'habitation (مالیات شورایی) را نیز در نظر بگیرید، که بسته به نوع محل اقامت شما و مکان آن می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد و در پایان سال قابل پرداخت است.

هزینه قابل قبول در ماه اول

می توانید انتظار داشته باشید که در طول ماه اول زندگی خود در فرانسه حدود 1700 یورو خرج کنید که به شرح زیر است:

اجاره 400 یورو (200 یورو در تالارهای اقامتی)

اوراق مسکن 400 یورو (اجاره یک ماهه)

بیمه سالانه خانه 50 یورو

هزینه های ثبت نام 180-596 یورو

عضویت تامین اجتماعی 203 یورو

عضویت در سلامت مشترک 70-285 یورو

علاوه بر این بودجه 1700 یورویی که CNOUS تخمین زده است، ممکن است از شما نیز خواسته شود

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت و بورسیه تحصیلی، به سایت مدی استادی، مراجعه کنید.



:: موضوعات مرتبط: مهاجرت , ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jvnproc

تحصیل پزشکی در فرانسه به سه دوره (PCEM، DCEM و دستیاری پزشکی عمومی یا سایر تخصص ها) تقسیم می شود که منجر به دریافت مدرک دکترای پزشکی دولتی می شود. روش درخواست برای تحصیل در دانشگاه پزشکی در فرانسه بستگی به این دارد که او اهل کجاست

دوره اول (چرخه اول مطالعات پزشکی: PCEM: Premier Cycle d'études Medicales) دو سال به طول می انجامد. با آزمون رقابتی (بندهای متعدد) در پایان سال اول، تنها حدود 15 تا 20 درصد از دانش آموزان سال اول به سال دوم می روند. دو سال اول برای دانشجویان رشته های پزشکی، داروسازی، دندان شناسی، پرستاری و فیزیوکینتوتراپی در سیستم مطالعات پزشکی فرانسه رایج است.

حداکثر تعداد دانشجویان خارجی خارج از اتحادیه اروپا که توسط هر دانشکده یا گروه پزشکی پذیرفته می شود، به 8 درصد از کل پذیرش محدود می شود، با این شرط که رتبه آخرین دانشجوی خارجی برابر یا بالاتر از آخرین دانشجوی فرانسوی باشد. پذیرفته. معاینه رقابتی در پزشکی، ادنتولوژی (دندانپزشکی) و مامایی مشترک است. امکان ثبت نام بیش از دو بار در دوره اول وجود ندارد.

درمورد تحصیل پزشکی در مقطع دکترا در خارج از کشور، بیشتر بدانید.

چرخه دوم (چرخه دوم مطالعات پزشکی: DCEM: "Deuxième Cycle des Etudes Médicales") چهار سال طول می کشد. دانشجویان سال چهارم برای ورود به سیکل سوم باید سیکل دوم را با موفقیت گذرانده باشند و امتحانات دوره نظری را پشت سر بگذارند، کلیه دوره های آموزشی داخل بیمارستانی را تایید کرده و در سمینارهای مورد نیاز شرکت کرده باشند. آزمون رتبه‌بندی کشوری امکان دسترسی به یک تخصص را می‌دهد که انتخاب آن با رتبه کسب شده تعیین می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ ویزای تحصیلی رشته های علوم پزشکی بیشتر بدانید.

چرخه سوم شامل دو برنامه تحصیلی، پزشکی عمومی یا سایر تخصص‌ها است که هر دوی آنها به Diplôme d'Études Spécialisées (DES: دیپلم مطالعات تخصصی "Diplômes d' Études Spécialisées") منتهی می شود.

دوره کارآموزی برای پزشکی عمومی سه سال طول می کشد و شامل خدمات بیمارستانی و همچنین یک دوره شش ماهه با یک پزشک است. اقامت (کارآموزی) برای سایر تخصص ها بسته به رشته، چهار تا پنج سال طول می کشد.

برنامه های DES ممکن است پس از دوازده تا هجده ماه دیگر با یک برنامه آموزشی تخصصی بیشتر که منجر به Diplôme d'Études Spécialisées Complémentaires (DESC، دیپلم مطالعات تخصصی بیشتر) شود، دنبال شود. DESC، همراه با یک پایان نامه کوتاه در پزشکی، منجر به یک دیپلم دولتی ملی دکتری در پزشکی (MD) می شود.

درمورد تحصیل رشته پزشکی در مقطع دکترا در آمریکا بیشتر بدانید.

درخواست پذیرش برای تحصیل پزشکی در فرانسه

روش درخواست برای تحصیل در دانشگاه پزشکی در فرانسه بستگی به این دارد که او اهل کجاست.

هر فردی از یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا / EEA (منطقه اقتصادی اروپا) برای تحصیل نیازی به ویزا نخواهد داشت و می‌تواند مستقیماً به دانشگاه یا دانشکده تحصیلات تکمیلی مورد نظر خود درخواست دهد.

در غیر این صورت، کشورهای غیرعضو اتحادیه اروپا / EEA به ویزای دانشجویی نیاز دارند و می توانند آن را در کنسولگری فرانسه یا از طریق پردیس فرانسه دریافت کنند.



:: موضوعات مرتبط: مهاجرت , ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jvnproc

سال چهارم و آخر دوره دوم با آزمون رتبه‌بندی کشوری و مجموعه‌ای از آزمون‌های رتبه‌بندی ملی، که با هم به نام ECN («Epreuves Classantes Nationales» شناخته می‌شوند، به پایان می‌رسد که راه را برای اقامت باز می‌کند. پس از کسب رتبه، دانشجو یک مرکز بیمارستانی دانشگاهی، یکی از 11 تخصص ذکر شده در جدول زیر و واحدهایی را که در آن یک سری دوره های 6 ماهه کارآموزی تخصصی را طی می کند، انتخاب می کند.

تخصص پزشکی در فرانسه (آموزش دستیاری)

سال چهارم و آخر سیکل دوم با آزمون رتبه بندی کشوری و مجموعه ای از آزمون های رتبه بندی کشوری به پایان می رسد که با هم به نام ECN شناخته می شوند که راه را برای اخذ اقامت باز می کند. پس از کسب رتبه، دانشجو یک مرکز بیمارستانی دانشگاهی، یکی از 11 تخصص ذکر شده در جدول زیر و واحدهایی را که در آن یک سری دوره های 6 ماهه کارآموزی تخصصی را طی می کند، انتخاب می کند.

همچنین درمورد تحصیل در رشته پزشکی عمومی در کانادا بیشتر بدانید.

11 تخصص پزشکی در فرانسه:

بیهوشی و بازسازی

زیست شناسی پزشکی

پزشکی زنان و زایمان

زنان و زایمان

تمرین عمومی

طب کار

اطفال

روانپزشکی

بهداشت عمومی و پزشکی اجتماعی

عمل جراحي:

جراحی عمومی

جراحی مغز و اعصاب

چشم پزشکی

گوش و حلق و بینی و جراحی گردن و صورت

دندان شناسی

تخصص های پزشکی:

آناتومی و آسیب شناسی سلولی

بیماری های قلبی و عروقی

پوست و ونیرولوژی

غدد درون ریز، دیابت و بیماری های متابولیک

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل رشته پزشکی در مقطع دکترا بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

گوارش و کبد

ژنتیک پزشکی

هماتولوژی

داخلی

پزشکی هسته ای

طب فیزیکی و توانبخشی

نفرولوژی

عصب شناسی

پنومولوژی

روماتولوژی

انکولوژی

تشخیص رادیویی و تصویربرداری پزشکی

همه چیز را درمورد تحصیل در رشته دندانپزشکی در انگلیس بدانید.

آموزش دستیاری پزشکی - 3-5 سال

در طول دوره رزیدنتی، دانش آموزان در بیمارستان تحت نظارت یک رزیدنت ارشد می مانند، اما آنها پزشک محسوب می شوند و مجاز به تجویز دارو هستند. آنها حقوق ناخالص ماهانه ای بین 1300 تا 2000 یورو دریافت می کنند که با جبران زمان صرف شده در تماس تکمیل می شود. رزیدنتی تجربه حرفه ای اولیه را در تخصص انتخاب شده توسط پزشک ارائه می دهد. برای طبابت عمومی 3 سال و برای تخصص های خاص 4 تا 5 سال طول می کشد (جدول را ببینید). قبل از دریافت DES (diplôme d'études spécialisées)، مقیم باید تمام دوره های کارآموزی 6 ماهه مورد نیاز در حوزه تخصصی را بگذراند، آموزش های آکادمیک و عملی را دریافت کند و پایان نامه ای را تهیه کند. بیشتر آموزش ها عملی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در رشته پزشکی عمومی در آمریکا بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

پس از اتمام برنامه درسی و دفاع موفق از پایان نامه DES (Diplôme d'études spécialisées)، فارغ التحصیل مدرک دکتری پزشکی (diplôme d'État de Docteur en médecine) را دریافت می کند.



:: موضوعات مرتبط: مهاجرت , ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jvnproc

پذیرش در دانشگاه های پزشکی آلمان رقابتی و محدود کننده است. تحصیل پزشکی در آلمان رایگان است و شرایط اصلی پذیرش دیپلم دبیرستان و مهارت های زبان آلمانی است. فقط کارشناسی ارشد در مطالعات پزشکی به زبان انگلیسی موجود است.

محدودیت های پذیرش برای دوره های تحصیلی پزشکی در تمام دانشگاه های آلمان وجود دارد. در هنگام انتخاب متقاضیان، دانشگاه ها می توانند نه تنها میانگین نمره مدارک تحصیلی متقاضی را در نظر بگیرند، بلکه معیارهای دیگری را نیز در نظر بگیرند، به عنوان مثال نمرات در برخی موضوعات، نتایج مصاحبه، مدرک حرفه ای که قبل از درخواست برای دانشگاه به دست آورده است. ، دانشگاه مورد نظر دانشجو و غیره. آنچه نیز مهم است دوره انتظار برای یک مکان دانشگاه است.

همه چیز را در زمینه تحصیل پزشکی در کانادا و دریافت مدرک MBBS بدانید.

متقاضیان دانشگاه از یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا (EU)، از ایسلند، لیختن اشتاین و نروژ یا اتباع خارجی و افراد بدون تابعیت که مدارک تحصیلی آلمانی را به دست آورده اند که به آنها اجازه ورود به دانشگاه را می دهد (به اصطلاح Bildungsinländer) برابر با متقاضیان آلمانی و مانند آنها همیشه باید از طریق پورتال اینترنتی بنیاد پذیرش آموزش عالی (Stiftung für Hochschulzulassung) درخواست دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رشته های دانشگاه علوم پزشکی آمریکا بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

سایر متقاضیان بین المللی برای مکان های دانشگاهی که شرایط اولیه برای شروع دوره تحصیلی در یک دانشگاه آلمانی را برآورده می کنند، مستقیماً به دانشگاه مورد نظر خود مراجعه می کنند، که آنها را در مورد شرایط پذیرش برای دوره مدرک نیز مطلع می کند. بسته به دانشگاه، تا پنج درصد از مکان های دانشگاه برای این دسته از متقاضیان رزرو شده است.

برای تعدادی از دانشگاه ها، درخواست ها باید از طریق خدمات درخواست دانشگاه برای دانشجویان بین المللی، uni-assist ارسال شود. شما می توانید جزئیات مربوط به دانشگاه های عضو و اطلاعات دقیق در مورد روند درخواست را بیابید.

همچنین در زمینه طول دوره تحصیل دکترای تخصصی پزشکی بیشتر بدانید.

تحصیل پزشکی در دانشگاه های پزشکی در آلمان از آموزش های عملی و با کیفیت بالا و شهرت عالی در سطح بین المللی برخوردار است. آموزش پزشکی در آلمان در شبکه ای از بیمارستان ها، دانشگاه ها، موسسات تحقیقاتی و شرکت های تجاری ادغام شده است. بنابراین، آموزش، مراقبت از بیمار و تحقیق، یک مجموعه یکپارچه را تشکیل می دهد که همه افراد درگیر - به ویژه دانش آموزان - از آن سود می برند. مانند همه جای دنیا، آلمان فرصت های بسیار خوبی را برای فارغ التحصیلان رشته پزشکی ارائه می دهد: استخدام در بیمارستان یا در طب عمومی، در تحقیقات، در صنعت، در خدمات بهداشت عمومی یا در مشاوره مدیریت و غیره.

شرایط درخواست پذیرش در دانشگاه پزشکی در آلمان

مهارت های زبان آلمانی

تحصیل پزشکی در آلمان به مهارت آلمانی نیاز دارد. انتظار می‌رود حتی دانش‌آموزانی که می‌خواهند برای بهبود مهارت‌های زبان آلمانی در Studienkolleg دوره آلمانی را بگذرانند، از همان روز اول به سطح مهارت خاصی دست یافته باشند. دانش‌آموزان می‌توانند مهارت‌های زبان آلمانی را با ارائه گواهی صادر شده برای قبولی در آزمون DSH یا TestDaF (پس از تقریباً 400 تا 600 ساعت کلاس) که تقریباً با سطح B1 «چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان‌ها» مطابقت دارد، اثبات کنند.

منبع : https://medistudy.ir/



:: موضوعات مرتبط: مهاجرت , ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jvnproc

پزشکان یا متخصصان پزشکی (پزشکان) که دوره های آموزشی پایه پزشکی خود را در آلمان یا یکی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا گذرانده اند، پس از ثبت نام در مرجع مسئول مربوطه، حق دارند حرفه خود (پزشکان یا متخصصان پزشکی) را در هر نقطه از اتحادیه اروپا انجام دهند. کشور. کار به عنوان پزشک در آلمان

درمورد شرایط لازم برای تحصیل در رشته پزشکی بیشتر بدانید.

بنابراین، پزشکان یا متخصصان پزشکی با مدرک تحصیلی در هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا؛ پس از ثبت نام در اتاق پزشکان ایالتی (مرجع آلمانی مسئول صدور مجوز برای طبابت) و ارزیابی صلاحیت های تخصصی آنها برای انطباق توسط نهاد ملی یا ایالتی مربوطه، حق کامل تمرین و یا آموزش در آلمان را دارند.

در آلمان، مدارک تخصصی که به طور خودکار قابل شناسایی نیستند، توسط اتاق پزشکان دولتی مربوطه به صورت موردی ارزیابی می شوند. در چنین مواردی، محتوا و مدت زمان آموزش تخصصی با توجه به دستورالعمل 2005/36/EC مورد بررسی قرار می گیرد تا مشخص شود که آیا با مقررات آموزش تخصصی اتاق دولتی مربوطه مطابقت دارد یا خیر.

بنابراین، برای کار یا آموزش به عنوان پزشک در آلمان، بهتر است از اتحادیه اروپا / EEA فارغ التحصیل شوید.

برای کار و آموزش در آلمان، پزشکانی (پزشکان پزشکی و پزشکان متخصص پزشکی) که دوره های آموزشی اولیه پزشکی خود را در کشوری خارج از اتحادیه اروپا و EEA گذرانده اند، باید برای مجوز موقت برای انجام کار اقدام کنند.

اتاق های پزشکان ایالتی و اتاق های پزشکان منطقه ای مقامات اصلی مسئول شناسایی آموزش های تخصصی انجام شده یا تکمیل شده در خارج از کشور هستند. یک پزشک باید عضو اتاق پزشکان ایالتی باشد قبل از اینکه صلاحیت های تخصصی او برای هم ارزی ارزیابی شود.

همه چیز را درمورد تحصیل دندانپزشکی در آمریکا بدانید.

اتاق پزشکان ایالتی به صورت فردی ارزیابی می کند تا مشخص کند که آیا ممکن است مجوز موقت برای طبابت صادر شود یا خیر، آیا آموزش اولیه پزشکی و مدارک به دست آمده با محتوای آموزش پایه پزشکی در آلمان برابر است یا خیر:

آموزش پزشکی و مدارک تحصیلی از خارج از کشور برابر با محتوای آموزش پایه پزشکی در آلمان است، دارنده آن مجوز (مجوز پزشکی برای فعالیت در پزشکی) را دریافت می کند. در برخی از ایالت ها، آزمون عملکرد تحصیلی در همان ایالت ها اجباری است.

همچنین درمورد تحصیل دندانپزشکی در اروپا بیشتر بدانید.

مشخص شد که آنها اینطور نیستند، پزشک قبل از اینکه نیاز به انجام تست مهارت باشد، به پزشک اجازه داده می شود تا یک دوره سازگاری داشته باشد. آزمون عملکرد تحصیلی در همان ایالت ها.

تفاوت های قابل توجه را نمی توان با دانش مربوطه متعادل کرد، مناطقی که کمبودها وجود دارد از طریق ارزیابی فردی و انجام آزمون استعداد شناسایی می شوند.

آموزش تخصصی پزشکی انجام شده توسط اتحادیه اروپا می تواند به طور کامل یا جزئی به رسمیت شناخته شود، در صورتی که با اصول این مقررات آموزش تخصصی مطابقت داشته باشد و حداقل 12 ماه دوره آموزشی تخصصی برای نامگذاری مورد نظر در آلمان انجام شده باشد. این همچنین برای آموزش تخصصی در اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا و ساترلند معتبر است، اگر توسط پزشکی که شهروند اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا و ساترلند نیست تکمیل شود.



:: موضوعات مرتبط: مهاجرت , ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : jvnproc

تحصیل پزشکی در دانشگاه های پزشکی در آلمان از آموزش های عملی و با کیفیت بالا و شهرت عالی در سطح بین المللی برخوردار است. آموزش پزشکی در آلمان در شبکه ای از بیمارستان ها، دانشگاه ها، موسسات تحقیقاتی و شرکت های تجاری ادغام شده است. بنابراین، آموزش، مراقبت از بیمار و تحقیق، یک مجموعه یکپارچه را تشکیل می دهد که همه افراد درگیر - به ویژه دانش آموزان - از آن سود می برند. مانند همه جای دنیا، آلمان فرصت های بسیار خوبی را برای فارغ التحصیلان رشته پزشکی ارائه می دهد: استخدام در بیمارستان یا در طب عمومی، در تحقیقات، در صنعت، در خدمات بهداشت عمومی یا در مشاوره مدیریت و غیره.

در مورد شرایط لازم برای تحصیل در رشته پزشکی در خارج از کشور بیشتر بدانید.

علاوه بر کیفیت فوق‌العاده آموزش پزشکی، روش پذیرش نسبتا آسان و به خوبی سازماندهی شده، هزینه تحصیل رایگان. دوره‌های مقدماتی پزشکی و سیاست‌های آلمان، دانشجویان بین‌المللی پزشکی را جذب می‌کند که به دنبال آموزش‌های بیشتر آکادمیک (برنامه‌های کارشناسی) یا پزشکی (برنامه‌های بین‌المللی فوق‌لیسانس) هستند که منجر به چشم‌اندازهای شغلی عالی می‌شود. تمامی دانشگاه های پزشکی آلمان زبان تدریس آلمانی می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل دندانپزشکی در کانادا بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

علاوه بر کیفیت فوق‌العاده آموزش پزشکی، روش پذیرش نسبتا آسان و به خوبی سازماندهی شده، هزینه تحصیل رایگان. دوره‌های مقدماتی پزشکی و سیاست‌های آلمان، دانشجویان بین‌المللی پزشکی را جذب می‌کند که به دنبال آموزش‌های بیشتر آکادمیک (برنامه‌های کارشناسی) یا پزشکی (برنامه‌های بین‌المللی فوق‌لیسانس) هستند که منجر به چشم‌اندازهای شغلی عالی می‌شود. تمامی دانشگاه های پزشکی آلمان زبان تدریس آلمانی می باشد.

مانند همه جای دنیا، آلمان فرصت های بسیار خوبی را برای فارغ التحصیلان رشته پزشکی ارائه می دهد: استخدام در بیمارستان یا در طب عمومی، در تحقیقات، در صنعت، در خدمات بهداشت عمومی یا در مشاوره مدیریت و غیره.

تحصیل در مقطع کارشناسی پزشکی در آلمان

طبق قوانین آموزش آلمان، تحصیل در مقطع کارشناسی پزشکی به 12 ترم (6 سال) اجباری تمام وقت نیاز دارد: مرحله پیش بالینی، مرحله اول (پیش بالینی: 2 سال) و مرحله دوم بالینی (3 سال) و یک سال عملی.

مطالعه پیش بالینی پزشکی: 2 سال

دو سال اول مطالعه پیش بالینی بر موضوعات علمی پایه مانند فیزیک، شیمی و زیست شناسی، و همچنین بر موضوعات سنتی پیش بالینی اصطلاحات پزشکی/پروپدئوتیک، آناتومی/عصب-آناتومی، روانشناسی پزشکی و جامعه شناسی، فیزیولوژی و بیوشیمی تمرکز دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل دندانپزشکی در آمریکا اینجا کلیک کنید.

در طول ترم های 3 و 4 به اصطلاح سمینارهای تلفیقی ارائه می شود که در آنها ارتباط بالینی موضوعات علوم پایه، از جمله اولین قرار گرفتن در معرض موارد بالینی و اقامت تمام روز در تمرینات عمومی، مثال زدنی است.

منبع: https://medistudy.ir/



:: موضوعات مرتبط: مهاجرت , ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 ارديبهشت 1401 | نظرات ()